
צעד אחד פשוט לכתיבת מודעות שמביאות תוצאות לעסק שלך
7 ספט 2024
3 min read
8
25
0
אם אתה מחפש דרך להפוך את המודעות שלך ליותר אפקטיביות, למשוך יותר תשומת לב ולהביא לך יותר לקוחות... המאמר הזה יראה לך בדיוק איך לעשות את זה.
אני זוכר בבירור איך כתבתי את המודעה הראשונה שלי. שנאתי כל רגע.
הדבר הכי גרוע? הבוס שלי נתן לי את המשימה כי בדיוק סיימתי לימודי שיווק. למדתי את כל מה שאפשר לדעת על מכירות ושיווק.
ניתחנו את החברות הכי גדולות והכי מצליחות בעולם. אבל כשניסיתי להשתמש בידע הזה כדי לכתוב מודעה לעסק המקומי שלנו... לא היה לי מושג איך להתחיל!
כשישבתי מול הדף הריק, הבנתי שאני לגמרי לא מוכן. וככל שהשעות עברו, הרגשתי יותר ויותר חסר אונים.
הסיבה האמיתית שרוב המודעות לא מביאות תוצאות:
אז עשיתי מחקר כדי למצוא את הנוסחה.
חלק מהמקורות אמרו לי להשתמש בחיות מחמד חמודות במודעה, חלק אמרו להיות מצחיק. אחרים טענו שזה לא מקצועי.
כמה מקורות אמרו לחזור על המסר שוב ושוב. אחרים טענו שחזרות מרגיזות אנשים וגורמות להם לא לקנות.
עם הדדליין שממש מתקרב, החלטתי לקחת קיצור דרך. הסתכלתי על המודעות של המתחרים שלנו ועשיתי בערך אותו דבר, רק שיניתי מעט. כמו להעתיק שיעורי בית, רק להוסיף שינויים קטנים כדי שזה לא ייראה אותו הדבר.
הראיתי את זה לבוס שלי, הוא אמר שזה בסדר, והרצנו את המודעה.
עוברים כמה ימים, ואני לא שומע כלום על התוצאות. אז שאלתי את הבוס שלי מה קרה עם המודעה. הוא נראה קצת מופתע מהשאלה:
"אהה... למה אתה מתכוון ב'תוצאות'?"
"מה עם התוצאות של המודעה שהרצנו? עשינו מכירות? היו הרבה שיחות?" שאלתי אותו.
הבוס שלי חייך, נשען אחורה ואמר:
"לא, טומי. ככה לא מודעות עובדות! זו הייתה מודעה לבניית מודעות למותג. מה שחשוב זה שהשם שלנו יהיה בראש של אנשים."
נשארתי רגוע ואמרתי: "ברור, אני מבין".
זה היה שקר. כי לא הבנתי בכלל איך זה אמור לעזור לנו למכור.
ועכשיו, חודשים אחרי, אני אגלה לך סוד קטן: שיקרתי לבוס שלי. אבל גם הוא שיקר לי.
כי גם הוא לא באמת ידע על מה הוא מדבר.
איך לתקן את השיווק שלך:
כשאנחנו מוציאים כסף על משהו, אנחנו רוצים לראות תוצאות.
לא משנה אם אנחנו מוציאים כסף על ציוד, ארוחת צהריים או ספקים - אנחנו רוצים לדעת שקיבלנו את מה ששילמנו עליו, נכון?
כשפתחתי את העסק שלי, ניסיתי לעשות אותו דבר עם השיווק. במקום תוצאות, קיבלתי שטויות.
"המודעה הזו היא בשביל לבנות את המותג"
"אנחנו מתמקדים בהעלאת המודעות למותג בשוק שלנו"
"הקמפיין הזה נועד לחזק את המיתוג ואת המיצוב שלנו"
בדרך כלל זה נאמר בטון קצת מתנשא שמיועד לגרום לך להרגיש טיפש אפילו ששאלת את השאלה.
הנה האמת המרה:
"רוב העסקים מבזבזים לפחות חצי מתקציב השיווק שלהם. אולי אפילו יותר."
וזה ממש לא התאים לי.
איך הפסקתי לבזבז כסף... ואיך גם אתה יכול:
החלטתי להגיע לשורש העניין ולגלות את הנוסחה לשיווק אפקטיבי.
החדשות הטובות? יש נוסחה, וגיליתי אותה.
החדשות הפחות טובות? זה לקח שנים של לימודים, ניסויים ושגיאות כדי להבין מה באמת עובד.
אם הייתי צריך לרשום את כל האלמנטים של הנוסחה, היינו יושבים פה ימים. אז הנה קיצור הדרך הכי טוב שמצאתי.
יש כאלה שמכירים את זה כחוק פירסון.
"מה שמודדים, משתפר."
רוצה לשפר מיד ובאופן דרמטי את תוצאות המודעות שלך?
תגרום לזה להיות מ ד י ד! תוסיף מנגנון תגובה לכל מודעה שמבקש מהלקוח לעשות משהו.
ואז תעקוב אחרי הפעולה הזו כמו נץ.
עכשיו אתה יכול למדוד. לבדוק. להבין מה עובד ומה לא.
אחד הדברים הראשונים שאני עושה כשאני עובד עם לקוח הוא ליישם את הכלל הפשוט הזה:
"כל מודעה שאנחנו מריצים חייבת להיות מדידה, בלי יוצאים מן הכלל."
בלי מילים גבוהות. בלי שיווק מעורפל. תוצאות מדידות, מוחשיות וברורות.
יש הרבה דרכים לעשות את זה, וזה אפשרי לכל עסק, גם שלך. אם אתה רוצה לדעת איך נעשה את זה בעסק שלך, צור איתנו קשר עוד היום.